استاندار كرمانشاه:

تاریخ سراسر مباهات دفاع مقدس سرشار از صفحاتی درخشان و ماندگار است

«بازوند» گفت: بی‌شک تاریخ سراسر مباهات دفاع مقدس سرشار از صفحاتی درخشان و ماندگار است که برگرفته از دینمداری، آزادگی، ایثارگری و ایستادگی است.
کد خبر: ۴۷۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 17August 2021

تاریخ سراسر مباهات دفاع مقدس سرشار از صفحاتی درخشان و ماندگار استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

۲۶ مرداد روز باشکوه بازگشت قهرمانان مقاومت و ایثار و اسوه های شجاعت، رشادت، صبر، ایمان به ایران اسلامی است که با ایستادگی، جانفشانی و تحمل سختی ها و شکنجه های طاقت فرسا، دلاورانه و شجاعانه دوران اسارت را با انسجام و وحدت بی نظیر سپری کردند و برای عزت، سربلندی و سرافرازی کشور و آرامش و امنیت مردم با صلابت و اقتدار ازخودگذشتگی کردند.

‌بی‌شک تاریخ سراسر مباهات دفاع مقدس سرشار از صفحاتی درخشان و ماندگار است که برگرفته از دینمداری، آزادگی، ایثارگری و ایستادگی است. مقاومت حماسی و دلیرانه ملت بزرگ ایران و فرزندان رشید و برومند این مرز و بوم، دشمن متجاوز را در رسیدن به نیات پلیدش ناکام گذاشتند و عزت، افتخار، اقتدار و سربلندی را برای کشور به ارمغان آورند که بخش بزرگی از استواری این تاریخ با عظمت و سترگ ایران اسلامی مرهون آزادگان و ایثارگران دلیر و غیور و مجاهدت رزمندگان و فرزندان این سرزمین است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) این استقامت عزت و قدرت ملت را به همراه دارد.

‌ورود آزادگان به کشور به عنوان رویدادی حماسی و تاریخی یادآور زندگی قهرمانان و معلمانی است که با تأسی از مکتب حسینی با فداکاری، ازجان گذشتگی و آزادگی و تکیه بر نیروی ایمان و استقامتی برگرفته از اعتقاد به وعده الهی همه روزهای سخت را با امید به تحقق یوم الله تحمل کردند و برگی زرین را در تاریخ کشور ثبت کردند و امروز برای جوانان الگو و درسی است که می تواند چراغ هدایتگری برای مقابله با مشکلات و سختی ها باشد و به همین دلیل یادآوری این روز برای همگان ضروری است تا پیام صبر و ایثار درک شود.

‌همزمانی سالروز ورود آزادگان سرافراز عزیز به کشور با تاسوعا و عاشورای حسینی یادآور پیوند عمیق دفاع سرافرازانه، مقاومت، ایثار، ایستادگی و آزادگی ملت ایران و پایداری و از خودگذشتگی آزادگان، رزمندگان و ایثارگران با آرمان های جاودانه کربلا و نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است. امروز نیز این رمز پایداری برگرفته از دلدادگی و توکل بر معبود یکتا و اشتیاق به ایثار و خدمت را برای جوانان تبیین، تشریح و معرفی کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم و چه زیبا و شایسته امام راحل (ره) در توصیف اسرا فرموده اند: «اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی و آزادگان جهان آن‌ را زمزمه می‌کنند.»

‌در این بین؛ کرمانشاه این سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی تا همیشه تاریخ مزین به میزبانی قدوم مبارک و استقبال از اولین گروه آزادگان خواهد بود و این میزبانی را بر تارک افتخارات و داشته های معنوی خود ثبت کرده است.

ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان پرافتخار و نمادهای صبر، استقامت و پایداری هوشمندانه‌ به کشور و تقدیر از یادگاران ارزشمند سال های سخت و غرور آفرین و خانواده های گرانقدرشان و تبریک به مردم ولایتمدار، مومن، انقلابی و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران استان کرمانشاه از درگاه خداوند سبحان و رحمان آرزوی سلامتی، تندرسی و بهروزی همه عزیزان را در مسیر تحقق آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره)، شهدا، آزادگان و ایثارگران با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب خواستارم.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار